Algemene Leden Vergadering 11 mei 2021, 16:00 uur.
Het voorbije Verenigingsjaar 2020-2021 valt te kenmerken als een ongewis jaar. De Covid-19 pandemie speelde ook dit jaar de hoofdrol in ons leven en in het wel-of-niet doorgaan van het beoogde programma van de Allied Circle. Fysieke bijeenkomsten konden niet plaatsvinden. Voor zover wij weten zijn er gelukkig geen leden van onze vereniging overleden aan de gevolgen van dit uiterst besmettelijke virus waardoor wij allen, sociaal geïsoleerd, ons leven anders moesten inrichten. Juist dat leven “achter de heg”, zonder persoonlijke ontmoetingen, zorgde er al snel voor dat er gekeken werd naar andere contactmogelijkheden .
Het internet bood een oplossing:
- Het toegankelijk maken en delen van artikelen ,
- Een video-verbinding tussen twee zalen om dezelfde presentatie te volgen,
- ZOOM-presentaties.
Tot nu toe hebben jullie al vijf ZOOM-voordrachten kunnen volgen. De voorzitter, de programma commissie en de sprekers verdienen daarvoor ons aller lof.
Nu het merendeel van onze leden gevaccineerd is, kunnen wij met meer optimisme ons verheugen op bijeenkomsten waarbij wij elkaar weer in de ogen kunnen kijken.
De Algemene Leden Vergadering 2020-2021 zal helaas nog per ZOOM moeten plaatsvinden.
De ALV begint om 16:00 uur. De zoom staat open vanaf 15:30 uur.
Klik s.v.p. deze zoomlink aan. (Meeting ID: 532 415 5840 en Passcode: p21CBr)
Voor deze virtuele ZOOM-ALV willen wij de volgende agendapunten aan jullie voorleggen:
- Welkom en mededelingen
- Calamiteiten jaar 2020-2021, daarom deze Zoom-ALV, waarvan wij
geen precieze presentielijst kunnen bijhouden. - Alle leden van de Allied Circle ontvingen een mailing voor de digitale ALV 2020.
- zie ook: https://www.alliedcircle.nl/ledenlijst, met wachtwoord toegankelijk en bron van informatie
- Ir. F.C. Rauwenhoff, oud-voorzitter en dierbaar lid, is in januari 2021 overleden.
- Het aantal leden van de Allied Circle bedraagt op dit moment 114.
- Zie bijlage B voor meer informatie over de
- Goedkeuring verslag van de digitale ALV mei 2020
Het commentaar op de agenda van de ALV 2020 is te lezen in de mailing van 4 juni 2020.
zie Bijlage A
- Bestuursleden, geen veranderingen in de samenstelling
Frank van den Berg, voorzitter
Hans van Geuns, vice-voorzitter
Ietje Marseille-Heringa, secretaris
Chris van de Runstraat, penningmeester
Frans Cladder, web-secretaris
Anke Neering-van Dongen, leden-secretaris
- Afgetreden bestuursleden
Wij zullen, nog steeds, op een geschikt moment Inge Kuipers-de Wilde, Lieke Plate-de Gooijer en Chris Ankersmit “in ‘t zonnetje zetten” voor hun inzet voor de Allied Circle.
- Verslag van de secretarissen en het bestuurslid over het verenigingsjaar 2020-2021
zie Bijlage B
- Financieel verslag over 2020
- Staat van Baten en Lasten 2020: zie Bijlage C1 en C2
- Verslag van de penningmeester over boekjaar 2020: zie Bijlage D
- Toelichting begroting 2021: zie Bijlage E
Het bleek uiterst tijdrovend en ingewikkeld te zijn om de bankrekening van de AC
overgezet te krijgen op naam van de nieuwe penningmeester!
- Verslag Kascommissie en samenstelling Kascommissie
zie Bijlage F.
Voor het jaar 2021-2022 verandert de samenstelling:
- Lideke Veldmaat-Wansink, voorzitter, treedt af
en ontvangt dank voor haar werkzaamheden. - Hans Marseille wordt voorzitter.
- Dorette Schilte-Ouwehand blijft lid van de Kascommissie.
- Een nieuw lid zal nog benoemd moeten worden.
- Décharge van het bestuur over het gevoerde algemene en financiële beleid
over het afgelopen jaar.
- Programmacommissie
Samenstelling:
- Willemijn Jansen
- Geert Jan Haan
- Christien Diamant-Broekman
- Annemiek van Geuns-Mouwen
Het bestuur is hen dankbaar voor hun flexibiliteit en gemotiveerdheid om een prachtig, innovatief en gevarieerd programma te bieden in dit ongewisse jaar. Zij besloten om de ZOOM-presentaties in de middag te programmeren. Ook als we weer fysiek bij elkaar kunnen komen, is het voorstel om eerst, einde middag, de voordracht te houden en daarna te dineren. De PC is voorzichtig begonnen de voelhorens uit te steken voor de buitenlandse lustrumreis in 2022.
- Locatie voor de bijeenkomsten
Zodra het weer mogelijk is, zijn wij van plan om die eerste bijeenkomst op de KGIC te organiseren. Over het verdere verloop van de bijeenkomsten willen wij graag met de leden van gedachten wisselen.
- Rondvraag, w.v.t.t.k. en sluiting
Wij sluiten af, conform de vorige ALV.
Wij hebben alle vertrouwen in een goede toekomst van de Allied Circle. Te zijner tijd wisselen wij mondeling graag gedachten uit over de huidige opzet van de bijeenkomsten, de locatie, het lustrumjaar, excursies, ledenwerving en de financiële reserves die zijn opgebouwd.
Wij willen graag, zodra het weer kan, vol enthousiasme met goede lezingen in een vriendschappelijke sfeer elkaar ontmoeten.
Het allerbeste voor jullie allen en “Let nog steeds ‘n beetje op elkaar”.
Met hartelijke groet,
Frank van den Berg
Hans van Geuns
Chris van de Runstraat
Frans Cladder
Anke Neering-van Dongen
Ietje Marseille-Heringa, secretaris
Overveen, 24 april 2021
E: ietje@hansmarseille.nl
T: 023-5266607
M; 06-29514603